Fredag

Idag sov jag till halv 12. Då jag märkte att pappa var hemma. Så jag fick ingen lugn stund som jag hade hoppats på. Jag har inte gjort något alls idag. Försökt plugga lite, men ja de har inte gått så bra om jag säger så. Vid 3 tiden åkte pappa och jag till hallen och spelade badminton. Efter en stund körde vi match. Pappa är en gammal badminton spelare och har spelat i många år. Så han börjar kaxa till sig och säger att jag kanske vill ha lite försprång, men nejdu! Här spelar vi rättvist. Så det börjar med 0-1, 0-2, 0-3... 0-12 till pappa. Det kändes som jag var i varje hörn av planen och pappa bara stod på en och samma punkt. vid 0-12 hände det något. Pappa började få motstod eller var han bara trött för att han är tjock och inte orkar springa så mycket? 2-12, 3-12, 4-12.. Jag började komma igång. Men de försvann lika snabbt. Så pappa vann med 15-4. Vi spelade en stund efter de och sedan åkte vi hem. Nu har jag lite tråkigt, men jag orkar inte göra något heller. Sedan måste jag vara hemma med för att pappa inte tror att jag kommer klara av att tävla nästa år för att jag alltid är ute och springer och träffar massa kompisar hela tiden. Jag kan inte rå för att jag har tråkigt och vill göra en massa saker hela tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: