23 - 25 Maj

Då var de söndag igen. Denna helg har varit mycket rolig. Jag har inte varit hemma sen i fredags, plus att de har varit så skönt att så sova ut för en gångs skull. Men jag får ta och berätta allt roligt jag har gjort.

I fredags så var jag ledig från skolan. Pappa följde med mig till Huddingesjukhus där jag skulle göra en muskelbioxcid så tog ungefär 45 min att göra. Där dem ska kolla om dem hittar något ämne eller annat som saknas, eftersom jag har så ont i mina muskler.  Efter det skjutsade pappa hem mig och jag gjorde mig i ordning och träffade My i Södertälje centrum, där vi köpte mat och gick till Maren och åt. Efter det gick hon till sig och jag till mig. Där jag satt hemma och tog de lite lugnt en stund och så packade jag lite saker och åkte vidare till Ekerö. Mötte Mimmi och Lowa i Ekerö centrum och väntade på att vi skulle bli insläppt för vi skulle kolla på en dansuppvisning där bla Lowas mamma var med. Efter det gick vi hem till Mimmi och gjorde inte så  mycket, kollade vad de andra folket skulle göra. Då vi fick en idé att vi skulle till en park och spela spel och bara mysa. Så vi klädde på oss med vinter jackor och varma kläder. Men det var alldeles för mörkt så det blev att vi gick hem till Anna och spelade istället. Då jag åkte moppe som jag inte gjort på flera år, kändes de som. De började väcka gammla minnen så man åkte mycket moppe. När klockan var halv1 gick jag och Lowa hem till henne och somnade bums.

Lördagen gick vi upp runt 11 då vi låg och kollade på film en stund och gick åt frukost senare. Där efter tog jag bussen för jag skulle till Farsta och träffa Helena. Där vi båda plockade bimbo poäng, för att få ett så kallat bimbo poäng måste man göra något korkat eller säga något dumt som blondiner eller bimbosar gör. Haha
Så det börjar med att jag ska laga mat. Som jag har gjort många gånger i mitt liv. Men just den här dagen så verkade de som jag hade glömt bort det. Så jag började hälla i olja, efter ett tag började det skvätta av oljan och jag börjar bränna mig och lyfter då stekpannan från plattan och håller den i luften för att kolla om de slutar skvätta, men de fortsatte. Då jag inser att jag behöver hjälp innan jag bränner sönder mig, och börjar ropa på min moster så hon ska hjälpa mig. Hon börjar genast gapflabba och tycker att jag är så korkad och säger. Det är ju inte så konstigt att de skvätter de är ju oljan som är alldeles för varm och du har ju högsta värme på. Så där plockade jag dagens poäng. Det vara bara början. Vi gick ner till centrum för att gå en liten shopping tur och fixa lite saker in för kvällen. Jag plockade mitt andra poäng genom att jag skulle ta ut pengar från bankomaten, som jag också har gjort många gånger i mina dar. Då jag inte får in kortet och står och pressar in kortet, det visar sig att jag har kortet upp och ner , efter att min moster fått ett skratt anfall igen, då vi 2 nästa ligger på marken och skrattar. Så nu ledde jag med 2-0. Då Helena plockar sitt första poäng, när hon stått i kön och håller mina saker för att jag skulle gå och kolla på en grej. När jag kommer tillbaka och ska ta mina saker som jag ska betala för får jag inte tillbaka min plånbok av henne i stället säger hon hallå, vad gör du? du kan ju inte ta min plånbok , sa  hon på ett fjolligt sätt och ger då sin plånbok till mig. Så nu stod de 2-1 Men det ändrade sig snabbt för när hon skulle köpa en sak bad hon om kvitton efter en stund, men tydligen fattade hon inte att hon redan hade fått kvitton, för hon står och håller det i handen. Så nu var det lika med 2-2. Det slutade i alla fall med att jag förlorade med 5- 3. Men det blev mycket skratt. Vi gick tillbaka till lägenheten där vi gjorde oss i ordning och gick så vidare till Hökarängen, för att hjälpa till inför kvällen. Det blev runt 20 st och alla fick dra en lapp och heja på en land. Då vi gjorde flaggar så vi kunde ha och heja med. Alla hade med sig en lite sak för 20 kr som vi hade till vinst pott och den som hade de land som vann fick hela potten. Hade det mycket roligt i alla fall och alla glada! Senare åkte jag in till stan och träffade en kompis

På söndagen tog jag det ganska lugnt, sov över hos en kompis och vi gjorde inte så jättemycket tog det ganska lugnt, Efter det åkte jag hemma och gjorde middag till pappa och mamma och så gick jag till jobbet en stund och jobbade, tog även en promenad. I morgon får jag börja träna, så det ska bli ganska skönt. Hoppas ni har haft en lika lyckad helg som jag..

Liseeeeen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: