Kanelbullar, glutenfria och utan jäst

Har passat på att baka nu när jag har haft tid. Istället för våfflor som dom flesta har ätit idag så gjorde jag kanelbullar.

Snabbt, enkelt och supergott! 

7-8 dl glutenfritt mjölmix
2,5 dl mjölk
75 g smör
3,5 tsk bakpulver 
2 tsk kardemumma 

Tillbehör 
Kanel
Socker 
Smör
1 ägg
Pärlsocker 

Sätt ungen på 225 grader.
Smält smör och blanda det med mjölken. Blanda i mjöl, bakpulver och kardemumma. Knåda ihop så att det blir till en fast deg. Ta upp degen och kavla ut så du får en rektangulär form. Bre på smör över hela ytan. Strö ut socker och kanel så det blir ett jämt lager.  Rulla ihop till en avlång korv och skär ut ca 20 st bitar.
Pensla med ägg och strö pärlsocker på. 
 Jag gjorde mina till små minibullar och då bör dom gräddas 7-10 min. För större 10-15 min. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: