Varför ska man dö?

Att tänka tanken att man ska dör någon gång är inte speciellt rolig. En god vän till vår familj har sina sista dagar i sitt liv. Hon är inte speciellt gammal och med storm steg blev hon jättesjuk och nu har hon bara några dagar kvar. Jag önskar att man kunde ha botat så hon skulle få minst 30 år till och får bli gammal.  Jag kommer aldrig mer att få träffa henne och det suger. Om det hade varit min mamma hade jag varit helt förkrossad.
När jag var liten sa jag att jag skulle uppfinna ett piller som gjorde att vi aldrig dog. Den första som skulle få den var min mormor, eftersom hon är äldst. Men nu har jag inset att det inte går. 

Det gäller att ta vara på varje minut. Mina minuter den här veckan har gått till jobb och träning. Idag fick jag äntligen en ledig dag då jag var tvungen att tvätta och fixa en massa saker. Imorgon åker Oscar och jag till Linköping och till mormor. Något jag har sett fram emot. Vi kommer hem på söndag igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: