Två veckor kvar

Sitter i skolan nu och är ganska trött.  2 veckor kvar tills vi slutar skolan. Det är snart helg och jag ska äntligen få vara hemma och umgås med mina vänner. Egentligen skulle jag tävla i Orskarshamn, men jag ska till sjukhuset på fredag och sen efter det får ine jag träna på två dagar.

I helgen var vi i Götene och tävla. Det var grymt kallt ute. Vi åkte ner på lördag morgon och vi startade inte förens vid 1. Vi körde tillsammans med Dam Elit och pojkar 15-16. Så vi var ett gäng. Vi körde 20 varv på en ganska kort bana. Banan var ganska rolig med mycket kurvor. Redan på 4:e varvet vurpade jag med ett gäng andra. Klarade mig ganska bra med lite skrap sår och ont i ryggen. Kom upp på cykeln igen och körde om ganska många och lyckades spurta in på en första plats. Senare kollade vi på när Linus och Vallentuna grabbarna körde. Där dem hadde kval som man var tvungen att kvala och 10 st kommer med till finalen. Så båda Linus och Pär kom vidare. Där Pär slutade på en 6:e plats och Linus på en 2:a plats. Efter de gick mamma, Kajsa och jag ut och åt och senare åkte vi till vårat vandrahem som vi skulle bo på kvällen. Där inget typ fugerade. Ingen tv och knappt några lampor. Som tur så hade jag datorn med mig så. Det blev inte så tråkigt.  Söndagen så var det Dam cup och det var 2 grader ute och de regnade. Tanken var att man helst hade bara kollat på. Men som sakt de var bara att sätta sig på rullen och börja värma lite. När vi väl hade stratat så var man som en isbit. Helt dyng sur efter bara några meter. Efter en timme började jag tappa känslen i både händer och fötter. När vi väl kom in på varv banan som vi skulle köra 5 varv på. Kände jag att de inte var någon idé längre. Så jag hoppade av och skyndade mig som bara den till en varm dusch. Efter det kollade vi på Linus när dem körde. Det var lika kallt för dem med. Vallentunda fick en fin 7:e plats tror jag de var som Patrik spurtade in på.

image200

image202



Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)
Svara gärna på frågan i min blogg :)
Kram

2008-05-22 @ 16:06:21
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Jossan

Lyx att sluta om två veckor, jag har tre veckor kvar : /
Ha en bra dag : )

2008-05-22 @ 16:08:29
URL: http://worthdyingfor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: