Sjukhus, dåligt besked

I onsdags var det en skön dag. Kom hem från skolan och åkte till träningen, cyklade en lite stund och sen kom Göran och gav massage till alla som ville ha. Det var ganska skönt och de behövdes verkligen. Min klass fick ju nytt schema efter sportlovet och vi fick bara en lektion på torsdagarna och den här torsdagen fick vi ledigt och jag längtade verkligen till att få en ledig dag och kunna få sova hur länge jag vill. Jag hade förberett mig mentalt, och så kommer mamma och förstörde min längtan. Typ som ett lite barn med en ballong och så kommer det en elak kille och tar sönder den med en nål. haha, nej men hon hade glömt och säga till  mig innan att jag skulle vara på Karolinska vid kvart i 8. så det var bara att gå upp vid halv 7 och åka dit. Det var ju inte de roligaste heller. Ger mig stötar av en apparat för att kolla mina muskler, för jag har ju haft så ont i dem. Sen kollade dem även hur musklerna låter och den doktorn som jag hade var väldigt rolig. För utan att fråga eller så kommer han med en 6 cm nål och trycker in nålen så snabbt att jag inte hinner reagera. Den nålen tryckte han ner rakt i muskeln i låret även ena armen och sen vaderna och baksida lår. Den nålen var en mikrofon som skulle visa genom ljud om det var bra eller dåligt. Eftersom jag var avslappnad så lät de ingen men som fort han rörde lite på benet började det brusa högt ur högtalarna och mer och mer skulle jag börja spänna och han grävde ner nålen omkring och det gjorde ganska ont. Tyvärr fick jag inte så bra besked och det visar sig att jag ska få göra en operation lite senare där dem ska ta en bit av muskeln och sen kolla vad det är för fel. Det kan vara att jag har någon muskel sjukdom, men dem är inte säkra på det. Man vill ju höra att allt är bra, men samtidigt är det kanske bra att höra att inte allt stämmer för då vet man att de finns något där. Det hade ju varit värre att gå dit och sen säger dem att det inte finns något och allt ser bra ut när man går runt och har ont. I går så kom Nicole till mig och sov över. Vi kollade på Lets dance med familjen och hade mysigt. Idag var de upp vid 8 för att träningen börjar 9 nu förtiden. Det gick så grymt bra för mig. Fast jag typ väggade sista biten. Men ett pass på 4 timmar är jag riktigt nöjd med. Så nu ska jag ta de lugnt en stund och sen ska jag i väg på middag hos Caroline för hon har fyllt 18 år.  Känns som de bara är jag kvar som inte fyllt än.


Sköt om er!

Lisaa

image162



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: