Don't be shy, kiss the lift gard !

Det bara snöar, snöar och snöar. Dem säger att de inte har varit så här mycket snö på över 30 år. Det är runt -5 nere på marken, och solen har knappt visat sig. Bara första dagen vi kom hit. Nu är vi inne på dag 4 och kvällen börjar närma sig. Vi har fortfarande inte fått våra skidor än, pappa har ringt och dem har ingen aning om vart de är. Lite synd för jag tycker inte alls om de skidor som jag har hyrt och jag vill ha mina egna skidor. Idag har vi varit i Vail och åkt hela dagen. Första gången i mitt liv jag testade på att åka puder snö. Det var en upplevelse, först så hatade jag det, för att jag bara vurpa hela tiden. Så fort man slappnade av lite så gick skidorna åt var sitt håll. Men efter ett tag var de riktigt roligt och de gick så lätt på ett sätt. Man bara flög ovanför snön. När vi hade åkte ner från en lång backe och skulle ta liften upp igen så står de på en skylt bredvid liften. Don't be shy, kiss the lift gard! Och på andra sidan står de små oskyldiga killar runt 23 år och väntar på en puss. Man höra alla amerikaner säga It's awesome hela tiden när något är riktigt häftigt och de hör man ganska ofta. Alla är så trevliga och det är trevligt för de är så vänliga och hjälper gärna till. Idag har vi träffat ganska många svenskar som man har hälsat på och pratat lite med. Det var till och men en snygg liftvakt som var svensk och jobbade där. Imorgon säger dem att de ska bli sol och uppehåll, så de hoppas vi på. Har slutat med pencelinet idag med. Riktigt skönt.  Det var väl de som har hänt idag.


Seee you

Lisa

image150

image151

image152

image153



Kommentarer
Postat av: Din syster!

Varför gjorde du inte det som stog på skylten då? ;)

2008-02-27 @ 22:32:09
Postat av: Lisen

Jag kände att jag inte hade något där och hämta ;)

2008-02-28 @ 07:20:06
Postat av: Lisen

Jag kände att jag inte hade något där och hämta ;)

2008-02-28 @ 07:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: