Muta Elin med en köttbulle går alltid

Igår tog jag en löptur innan jag mötte Caroline och Elina vid stan. Lite shopping och så gick jag hem för att Johanna och Elin skulle komma. På kvällen friade vi pappa med en kalas middag hummer och champagne. Vi spelade lite Buzz och planerade inför idag. Vi tittade på Mama Mia innan vi somnade.

Idag ringde klockan på 9 och jag gick och väckte Elin och Johanna. Vi åt frukost och tog en runda buzz innan vi bytte om till träningskläder. Turen började mycket bra och vi sprang längs vattnet och bort mot skidbacken. Vi vände strax innan backen och började springa hemåt. Efter en stund började Elin sakta ner och börja gå. Johanna och jag tittade bak och såg att hon var långt bak. Hon spurtade sedan om oss och sprang bort till en staty som skulle föreställa en häst. Elin ville så gärna ta med sig den hem. Vi fick slita och dra bort henne för att hon skulle släppa och så att vi skulle kunna springa vidare.  Elin tjatade om den förbannade hästen hela vägen hem. Sista backen mot huset var Elin jättetrött så vi fick hota henne att hon inte skulle få någon mat om hon inte sprang snabbare. Men det hjälpte inte. Så vi fick locka med en köttbulle för att hon skulle orka springa. Efter 4 timmar kom vi hem och Elin var helt död.

Nu ska vi gå och göra oss i ordning. Om allt skulle skita sig ikväll så har vi i alla fall en plan B

 Pusss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: